czujnik kąta skrętu w octavii II 2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PabloM
    Classic
    • 2014
    • 8

    czujnik kąta skrętu w octavii II 2.0 TDI

    Zamieszczone przez Arti_r1
    W pon. wysyłka logosów
    przecież napisałem
  • mario19974
    Classic
    • 2012
    • 12

    #2
    czujnik kąta skrętu w octavii II 2.0 TDI

    witam,
    Mam problem w skodzie octavii II 2.0 TDI combi pali mi się żółta lampka kontrolna kierownicy po wizycie na stacji diagnostycznej okazało się że to czujnik skrętu o numerze katalogowym 1KO959654. Zakupiłem taki model i chciałbym go sam wymienić. Może mi ktoś pomóc gdzie ten czujnik się znajduje i jak po kolei wykonywać czynności, aby go wymienić na nowy. Z góry dziękuję za pomoc

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      do2008 roku w kolumnie kierownicy, po 2008 w maglownicy
      który masz rok?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • mario19974
        Classic
        • 2012
        • 12

        #4
        2005 rok

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          zdemontuj kierownicę. resztę widać
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • mario19974
            Classic
            • 2012
            • 12

            #6
            czy to będzie wymagało wypięcia poduszki z kierownicy po ich wcześniejszym wyłączeniu bo nigdy nie zdejmowałem kierownicy stąd moje pytania, nie chce sobie narobić bałaganu

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8044
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              mario19974,

              Najpierw przekręcasz kierownicę w lewo i od tyłu śrubokrętem przez otwór w kierownicy wypinasz jeden uchwyt poduchy a potem robisz to samo przekręcając w prawo. Poduchę wypinasz i dalej odkręcasz kierownicę. Lepiej nie włączaj zapłonu bo posieje błędami. Przekręć tylko do odblokowania blokady kierownicy.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • mario19974
                Classic
                • 2012
                • 12

                #8
                Bardzo dziękuje wszystkim za informacje, ale mam zasadę, że zanim coś zacznę robić, chce wiedzieć jak to zrobić, aby nie zepsuć bardziej niż było. Wcześniej miałem Lanosa prosty samochód bez elektroniki i naprawa nie była tak skomplikowana. A w tym aucie wszystko na czujnikach. I to mnie trochę przeraża. Pierwszy raz jestem na tym forum i muszę przyznać, ze jestem mile zaskoczony pomocą w uzyskaniu informacji. Mam jeszcze jedno ostatnie pytanie czy osłony tylne amortyzatorów też wam się obrywają na łączeniu piankowym i jak sobie z tym radzicie. Ja podklejam klejem do mocowania styropianów piankowym i zakładam opaskę termokurczliwą wraz z opaskami metalowymi. Amortyzatory są 3 letnie w pełni sprawne zużyte w 20%. Ale takie coś zdarzyło mi się pierwszy raz. Może ktoś ma inne lepsze metody.

                [ Dodano: Sro 10 Paź, 12 20:54 ]
                Byłem w garażu i się przyglądałem kierownicy w skodzie. Mam jeszcze jedno pytanie jak zdjąć osłonę górną w kierownicy (tam gdzie znajduje się klakson i poduszka powietrzna) czy to jest zamocowane na zatrzaskach czy trzeba to zdjąć sposobem. Nie chciałbym wyrwać pół kierownicy przez przypadek. Przepraszam za takie banalne pytania, ale dla mnie to jednak problem.

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez mario19974
                  Amortyzatory są 3 letnie w pełni sprawne zużyte w 20%
                  bo były pewnie wymieniane same amorki bez osłon
                  mało kto wymienia razem z amorkami łozyska, odboje i osłony
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    mario19974, TUTAJ masz info jak zdjąć poduchę. Dla Twojego bezpieczeństwa cała robota obowiązkowo na odłączonym aku. No i oczywiście po montażu czujnika będziesz musiał zrobić jego adaptację.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • mario19974
                      Classic
                      • 2012
                      • 12

                      #11
                      pewnie masz rację. Jednak przed kupnem auto było serwisowane w skodzie w Bydgoszczy więc tam by taką lipę odwalili. Aż mi się wierzyć nie chce. Z danych wynika że wymieniali komplet bo auto było kupione na firmę w której pracuję. Zresztą po roku użytkowania auta też wymienili osłonę. Więc i nowa urywa się na piance. Nie ma reguły. W serwisie mawiają że ten typ tak podobno ma.

                      [ Dodano: Sro 10 Paź, 12 21:30 ]
                      kowal 2002,
                      Dziękuję, za szczegółowe rysunki teraz jest wszystko jasne. Klucz pożyczę od kolegi z warsztatu podobno ma go. Mam jeszcze pytanie co rozumiesz pod słowem adaptacja.

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8044
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        bo były pewnie wymieniane same amorki bez osłon
                        Nie do końca, u mnie odboje się rozdzieliły jak tu jest opisane po przebiegu chyba 50 czy 60kkm. Po wymianie do dziś spokój tzn. do 134kkm.

                        [ Dodano: Sro 10 Paź, 12 21:35 ]
                        Zamieszczone przez mario19974
                        Więc i nowa urywa się na piance. Nie ma reguły. W serwisie mawiają że ten typ tak podobno ma.
                        Te odboje fabrycznie montowane u mnie czy to w Fabii czy teraz w OII jak pisałem wytrzymywały max 60kkm.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • mario19974
                          Classic
                          • 2012
                          • 12

                          #13
                          Adam B,
                          to jakiej firmy (producenta) masz pomontowane odboje że wytrzymują tyle tyś km bo moje po 50 tyś się rwą. Dwie osłony z odbojami były w tym samym czasie zamontowane i jeden się urwal po 50 tyś a drugi do dzisiaj w super stanie po 100 tyś.

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8044
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            mario19974, nie pamiętam jakiego producenta bo to było z 3 lata temu, kupiłem je w serwisie jako oryginalne.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • mario19974
                              Classic
                              • 2012
                              • 12

                              #15
                              Adam B, czyli kupujesz jak ja teraz oryginalne. Myślałem że jakiś zamiennik używasz co ma lepsze parametry. Stąd moje pytanie.

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8044
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez mario19974
                                Adam B, czyli kupujesz jak ja teraz oryginalne
                                Tak
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • mario19974
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 12

                                  #17
                                  czujnik ciśnienia G-3

                                  Może mi ktoś jeszcze udzielić informacji w którym miejscu znajduje się od strony kierowcy czujnik uderzeniowy poduszki bocznej w serwisie nazywany czujnikiem ciśnienia [G-3] (poduszki bocznej) o numerze katalogowym 1K0955557B. Czujnik ABS już wymieniłem dzięki informacjom zawartym na forum. Czujnik kąta skrętu też już wiem jak wymienić i zabiorę się do tego tematu w weekend. Ale pozostał jeszcze czujnik ciśnienia. Za pomoc z góry dziękuję.

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    mario19974, jeden temat wystarczy
                                    spokojnie nie denerwuj się

                                    Komentarz

                                    • mario19974
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 12

                                      #19
                                      ABSTINENT, Ja się nie denerwuje bo nie ma o co, a za pomoc w lokalizacji czujnika dziękuję. Mi wmawiano że jest w słupku bocznym co okazało się teraz nieprawdą. No w końcu przestaną świecić mi lampki kontrolne jest światełko w tunelu. [/b]

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        w OII jak pisałem wytrzymywały max 60kkm
                                        mam trzecią O2 kombi i nigdy nie miałem z tym problemów
                                        pierwsza moja którą śmiga teraz Artur ma ponad 210Tkm i osłony nadal są ori

                                        może to problem wersji silnikowej?
                                        czy w 1,9 i 2,0 amorki z tyłu są takie same?
                                        bo przody się różnią
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • mario19974
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 12

                                          #21
                                          piotrek_gdy, tego to nie wiem czy są inne, ale ogólnie w serwisie mówią, że są dobre na 60 tyś km obojętnie do jakiego modelu skody i wtedy może pojawić się wada, niektóre wytrzymują dłużej nawet do 200 tyś jak u znajomego, ale w dużym procencie padają osłony po 60 tyś taka jest smutna prawda, dlatego regeneruję swoim sposobem osłony o ile to możliwe, bo szkoda amortyzatora. 8)

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mario19974
                                            .... Mam jeszcze pytanie co rozumiesz pod słowem adaptacja.
                                            Musisz wykonać nastawy podstawowe, czyli "nauczyć" sterownik pod kierownicą nowego ustawienia czujnika kąta skrętu G85. Potrzebny jest do tego VCDS lub VAS.
                                            TUTAJ masz opisaną procedurę przy wykorzystaniu VCDS-a.
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • mario19974
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 12

                                              #23
                                              kowal 2002, ok dzięki za informację. Mam nadzieję, ze sobie poradzę w razie czego mam kumatego sąsiada elektronika samochodowego więc w razie czego pomoże.

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                bez vcds to chyba tylko mentalnie
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                Pracuję...